Onze werkwijze

STAP 1: de consignatieovereenkomst

Wens je aan te sluiten bij de Nolimie familie als "leverancier", dan start alles met het invullen van het consignatieformulier.

Consi wat?

Nolimie sluit met al haar verkopers een consignatieovereenkomst. Dit wil zeggen dat de kledij, die door Nolimie verkocht wordt, eigendom blijft van de verkoper tot wanneer de koper al zijn verplichtingen heeft nagekomen. Nolimie koopt de kleren niet zelf aan, maar krijgt deze ter beschikking als tussenpersoon en ontvangt hiervoor een afgesproken vergoeding. Het consignatieformulier is niets meer dan een document waarop een aantal contact-en persoonsgegevens vermeld staan en ook een oplijsting van de aangeleverde artikelen.

STAP 2: aanleveren kledij

HOE?

  • Woon je in de buurt van Deinze of kom je er wel eens langs? Stuur dan een mailtje naar hello@nolimie.be om een afspraak te maken om jouw spullen bij Nolimie te komen afgeven. Woon je in de buurt, maar zit je even in tijdsnood? Stuur gerust je gegevens door, dan bekijken we samen of ik ze zelf kan komen ophalen.
  • Woon je niet in de buurt maar wil je toch graag je preloved pareltjes via Nolimie aanbieden? Laat dan even van je horen via hello@nolimie.be. Maak na contact je bpost verzendlabel aan, print het af, vul een kartonnen doos, kleef je verzendlabel erop en drop het in een postpunt!  Wat er in je doos mag, kan je hieronder verder lezen.

WAT: DO's en DON'Ts

Het is tweedehands kinderkledij, maar dat hoef je niet te zien, toch?!

  • Enkel kledingstukken in zeer goede staat worden aanvaard. Geen grauwe of afgewassen kledij, geen pluizen, geen haperingen, geen gaatjes, geen ontbrekende knoopjes, prints intact, ...
  • Label aanwezig, zodat het merkje en de maat duidelijk is (iedereen weet graag wat hij/zij koopt en het is ook een must om de juiste verkoopprijs te kunnen bepalen)
  • Eventuele naamlabels of naamstempels graag verwijderen
  • Recente collecties (niet ouder dan 4 jaar)
  • Proper gewassen en gestreken
  • Enkel maatjes 50 tot en met 152
  • Ondergoed kan enkel indien nog nieuw, voor de kleinere maatjes kunnen body's bv wel
  • Geen Primark, Shein, Zeeman, Wibra en dergelijke fast fashionlabels. Deze kledingstukken zijn doorsnee minder kwalitatief en dus minder geschikt om door te geven of vaker te wassen.

Voor de rest sta ik graag open voor verschillende merkjes. Hoofdzaak is steeds: kwalitatieve kledij in mooie staat! Voor onze eigen dames thuis, ben ik fan van Filou & Friends, Someone, Woody, JBC, Mayoral, CKS, Benetton, Blue Bay, Fred & Ginger, Froy & Dind, Le Chic, King Louie, Lief, Name it, ...

STAP 3: verkoop door Nolimie

Na ontvangst van de kledij, wordt elk kledingstuk gecontroleerd en al dan niet geselecteerd voor verkoop. Dit gebeurt voornamelijk op basis van de kwaliteit en staat van de aangeboden stuks, het merk, ouderdom van de items, wat past bij het assortiment van Nolimie en koopgedrag van onze klanten. Deze strenge kwaliteitscontrole is zeer belangrijk. Onze klanten kunnen zo in alle vertrouwen shoppen en als verkoper heb je zo ook de grootste kans op verkoop.

De geselecteerde stuks worden geregistreerd op een lijst met korte beschrijving van het artikel en de door ons gekozen prijs en daarna te koop gesteld via de verschillende kanalen. Zolang er enkel een online verkoop is, blijft alle kledij onbeperkt aangeboden. Eens de fysieke locatie open gaat, zullen deze stuks nog 6 maanden aangeboden worden in de winkel. Zie je jouw geselecteerde stuks nog niet meteen online verschijnen? Don't panic! Aangezien ik deze uit de hand gelopen hobby momenteel nog combineer met mijn hoofdjob, moet ik meerdere balletjes tegelijk zien boven te houden. En preloved pareltjes verdienen de mooiste foto's om aan hun tweede leven te beginnen, waardoor het soms net ietsje langer duurt voor ze online staan.

Kledij die niet wordt opgenomen voor verkoop, kan terug afgehaald worden of meteen doorgegeven worden aan een goed doel. Dezelfde afspraak geldt ook voor de niet verkochte stuks op het einde van de verkoopperiode.

Nolimie biedt je artikelen aan via haar verschillende verkoopskanalen. In eerste instantie zal dit uitsluitend online zijn... MAAR... (tromgeroffel)...

Achter de schermen wordt er ondertussen ook hard gewerkt aan een fysieke winkel in Nevele om jullie preloved stuks nog meer in de spotlights te kunnen zetten.

STAP 4: Betaling van de verkochte stuks

Voor de effectief verkochte stuks, ontvang je als leverancier 30% van het verkoopsbedrag.

Nolimie neemt alle andere kosten op zich. Het gaat dan om de verschuldigde BTW, kosten voor het verkoopplatform, opmaak productlijst, bepaling prijzen, maken van de foto's, online plaatsen van de kledij, reclame, kosten winkelruimte, opvolging en verzending van de verkochte kledij, ...

Vier keer per jaar worden alle verkopen afgerekend. Concreet betekent dit dat rond midden april, juli, oktober en januari een overzicht wordt gestuurd van welke artikels er verkocht werden in het voorbije kwartaal. Aan jou de keuze of je dit bedrag meteen wil laten uitbetalen op je rekening of liever omzet naar een aankoopbedrag bij Nolimie zelf natuurlijk. Kies je voor dat laatste, dan verhogen we het verdiende bedrag graag met 10%. Je shopbudget blijft 12 maanden geldig.

Om het duidelijk te maken met een voorbeeld:

Je bracht in december kledij binnen bij Nolimie. Tegen eind maart werd daarvan voor een bedrag van 100 euro verkocht.

In april ontvang je 30 euro op je rekening of je laat dit saldo omzetten in een tegoedbon van 33 euro (30 euro+10%)

Easy peasy, niet?

Dus waar wacht je op? Ga die kasten maar eens goed uitmesten en wie weet verwelkom ik je binnenkort in de "Nolimie familie"

Ik zie jullie graag - daar 😉